Dåligt

Hej var ett tag sen jag bloggade, men i veckan har jag inte gjort så mycket. Hoppade Maggan i måndags och det gick ganska dåligt för hon hade haft ont i ryggen under helgen den så över travbommarna släppte jag henne bara och red inte och få blev hon kort i steget då då slog hon i bommarna hela tiden och ja allmänt dålig ridning av mig. Sen skulle vi hoppa en bock ner till en oxer och då höll jag henne för mycket så då blev det fel galopp hela tiden. Sen skulle vi hoppa oxer till oxer och då gick det ganska bra förts men jag hinner inte lätta i handen när hon ska hoppa av när hon är så här pigg som hon var då, så det kändes inte bra. Sen sista språnget så lättade jag handen 2-3 galoppsprång innan hindret och då tog hon ju det bra på en gång då det blev 1 galoppsprång för lite, men härlig känsla var det i alla fall förutom att hon typ ville bocka av mig efter hindret för att hon tycker det är så kul. Men ingen bra känsla efter det ridpasset men hade inte så stora förväntningar då man inte ridit henne på typ en och en halv vecka då fick inte samma känsla tillbaka som på hopp passet på onsdagen.

Sen fick jag veta att jag inte får vara med på hoppkursen på lördag eller söndag vilken jag blev lite ledsen över eftersom passet i måndags inte kändes nå bra och vet inte om jag får rida henne på måndagen heller så jag vet inte om jag kommer komma någon stans med henne heller eftersom hon är uthyrd på helgerna så då vet jag inte om jag ens kommer kunna hoppa någon klubbis på henne eller gå någon kurs mm. I alla fall inte som det ser ut nu men vi får väll se hur det går.
Annars har jag åkt skidor med Matilda pluggat en massa och städat får se vad som händer till helgen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback